سنگ تراورتن شکلاتی
نوشته شده توسط : راد

سنگ تراورتن شکلاتی یکی از تراورتن های رنگی پر مصرف در ساختمان سازی در سال های اخیر، سنگ تراورتن شکلاتی میباشد . سنگ تراورتن شکلاتی رنگی ثابت در معرض نور آفتاب دارد و تلفیق آن با انواع سنگ های تراورتن سفید و کرم نمایی بسیار زیبا را خلق مینماید . سنگ تراورتن شکلاتی به صورت تراورتن بیموج و موج دار در ابعاد طولی و اسلب فرآوری میگردد . معدن سنگ تراورتن شکلاتی در اقصی نقاط کشور وجود دارد . سنگ تراورتن شکلاتی مناسب در نمای بیرونی و نمای داخلی ساختمان و سنگفرش میباشد و درجات ضعیف تر سنگ تراورتن شکلاتی برای تولید جدول سنگی نیز استفاده میشود .

مزایای سنگ تراورتن شکلاتی:

 

  • از اصلی ترین و قابل توجه ترین مزایای خرید سنگ تراورتن ، در دسترس بودن و قیمت بسیار مناسب آن است. این سنگ تولید داخلی بوده و تهیه آن، هزینه زیادی بر مصرف کننده و خریدار تحمیل نمی نماید.
  • سطح خارجی این سنگ به دلیل فراوری شدن با رزین، در برابر سرماهای شدید به شدت مقاوم بوده و ایجاد ترک، خرد شدگی و ریزش نخواهد کرد.
  • در برابر ساییدگی، رنگ رفتگی، پریدگی و شکستگی بسیار مقاوم است و استحکام خیلی زیادی دارد.
  • ظاهر بسیار زیبایی دارد و نمای شیک و لوکسی به ساختمان می دهد.
  • طرح آن نسبت به سنگهای تراورتن تقریبا یکدست است.
  • نظافت و نگهداری آن بسیار آسان است.

سنگ تراورتن شکلاتی با نام های زیر در بازار فرآوری و عرضه میگرد :

 

سنگ تراورتن شکلاتی کاشان

سنگ تراورتن شکلاتی آقا محمدی

سنگ تراورتن یزد

تراورتن شکلاتی تکاب

تراورتن شکلاتی زنجان

تراورتن شکلاتی طرق

تراورتن شکلاتی بی موج

تراورتن شکلاتی موج دار

درجه بندی سنگ در ایران استاندارد تعریف شده ای ندارد. لذا هر تولید کننده سنگ ساختمانی تعریف خاص خود را خواهد داشت. 

 

قیمت تراورتن شکلاتی

عوامل متعددی را می توان بر قیمت تراورتن شکلاتی تاثیر گذار دانست که در این بین: معادن،ابعاد،ضخامت و کیفیت فرآوری از تاثیر گذارترین پارامترها می باشند.برای نمونه شکلاتی با برند آقامحمدی از قیمت بالاتری نسبت به معادن یزد یا ابرکوه برخوردار بوده است. از نظر ابعاد نیز همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم تراورتن در ایران به صورت پلاک با عرض 40 سانتی متر فرآوری می شود و آنچنان تاثیر بر قیمت نداشته و اصولا برند معادن به نسبت بیشترین تاثیر را خواهند داشت.

 

کاربرد تراورتن شکلاتی

سنگ های تراورتن با توجه به خصوصیاتی از قبیل،مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی ،حداقل جذب آب،وجود حفره ها(موجب چسبندگی ملات به سنگ می شود) و عایق حرارتی ،سرمایی و گرمایی، موجب شده تا عمده کاربری تراورتن شکلاتی در نمای بیرون ساختمان باشد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که عمدتا از تراورتن شکلاتی به صورت یکدست و ترکیبی با سایر سنگ های تراورتن استفاده می شود.برای نمونه از سورت شکلاتی بی موج در نماهای رومی به صورت یکدست استفاده گردیده و از نظر ترکیبی نیز آن بیشتر با زمینه رنگ های کرم،سفید و کرم بژ استفاده می شود. اصولا تراکم بالا و داشتن حفره های کم(البته باید به این نکته اشاره کرد که در تعدادی از معادن آن این خصوصیت وجود دارد) موجب شده از ساب پذیری فوق العاده ای برخوردار باشد و علاوه بر نمای بیرون،قابلیت استفاده در نمای داخل را نیز داشته باشد.





:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , ,
:: برچسب‌ها: سنگ تراورتن , سنگ تراورتن شکلاتی کاشان , سنگ تراورتن شکلاتی آقا محمدی , سنگ تراورتن یزد , تراورتن شکلاتی تکاب , تراورتن شکلاتی زنجان , تراورتن شکلاتی طرق , تراورتن شکلاتی بی موج ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: